Každá země má své vlastní vyhledávače. Některé jsou používány více, jiné méně. Ty nejúspěšnější se potom používají i mezinárodně. Toto se obvykle týká jen těch anglických, neboť angličtina je stále ještě nejběžnějším druhým jazykem, který lidé ovládají, tedy alespoň v Evropě. Přesto v některých zemích lidé stále nejčastěji používají právě ty domácí. Příkladem může být i Česká republika, kde nejvíce lidí vyhledává informace na Seznamu.
Proč je to tak důležité? Vyhledávače jsou poměrně častým cílem pro umístění pay-per-click reklamy, především kvůli své vysoké návštěvnosti. Je tedy na místě se ptát, zda je PPC reklama Seznam u nás skutečně ta nejlepší. Koneckonců, jak jsme již zmínili, je to u nás ten nejvyužívanější vyhledávač.
Odpověď zní, že pouze v některých případech. A budeme-li upřímní, dá se říci, že se mnohem spíše vyplatí u Google nákupy virtuálního prostoru pro umístění reklamy, spíše než u Seznamu. To však neznamená, že nemá své využití. Jen je potřeba zvážit několik faktorů.
Tím nejdůležitějším je vymezit trh, který chceme zasáhnout. Budeme operovat pouze v České republice, nebo i v zahraničí? To může ovlivnit i jazyk, který v reklamě použijeme. Pokud se budeme soustředit spíše na mezinárodní scénu, použijeme nejspíše angličtinu. Pokud chceme zaujmout české zákazníky, pak je nutné mít onu reklamu v češtině.
Pak je zde samozřejmě otázka cílové skupiny. Mladší lidé totiž jednak spíše budou umět anglicky, a také budou mnohem pravděpodobněji využívat Google než Seznam. Naopak u starších lidí lze předpokládat, že takovou znalost anglického jazyka mít nebudou. Navíc budou spíše věrni Seznamu, na který jsou zvyklí.
No a pak je zde samotné zaměření firmy či konkrétní výrobek, který chceme tímto způsobem propagovat. To ovlivní celkový design reklamy, který by měl být takový, aby potenciálního zákazníka skutečně ke kliknutí přesvědčil.
Jak je vidět, je toho poměrně dost, co je třeba zvážit. Věřte ale, že se to nakonec rozhodně vyplatí.